Regulamin zajęć feryjnych w pracowniach Młodzieżowego Centrum Kultury i Edukacji „Dom Harcerza” w Zielonej Górze

§ 1.

Zasady organizacji pracy w placówce 

  1. Zajęcia podczas ferii organizowane są dla uczniów w wieku szkolnym, tj. które są w pierwszej klasie szkoły podstawowej i starsze.

  2. Placówka organizuje zajęcia dla uczniów, których rodzice/opiekunowie zgłosili chęć uczestnictwa w zajęciach feryjnych poprzez system elektronicznego naboru.

  3. Obowiązuje punktualność przyprowadzania i odbierania dzieci. Zajęcia rozpoczynają się o godz. 10:00 i kończą o godz. 14:00. Odpowiedzialność za dziecko przebywające w placówce poza godzinami zajęć spoczywa na rodzicach/opiekunach.

  4. W zajęciach może uczestniczyć wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych, sugerujących chorobę zakaźną.

  5. Uczniowie do placówki są przyprowadzani i odbierani przez osoby zdrowe.

  6. Uczestnik zajęć nie opuszcza swojego stanowiska bez zgody nauczyciela i ma obowiązek każdorazowo zgłaszać nauczycielowi potrzebę wyjścia z sali.

  7. W pracowni należy zachowywać się tak, by nie przeszkadzać innym dzieciom i nauczycielowi podczas pracy z grupą oraz nie stwarzać zagrożenia dla siebie i innych uczestników zajęć.

  8. W trakcie zajęć wszyscy uczestnicy biorą udział w zajęciach i przebywają w pracowniach pod opieką nauczyciela. W sytuacji, gdy dziecko odmawia uczestniczenia w zajęciach, wtedy rodzic/opiekun zobowiązani są odebrać dziecko na prośbę nauczyciela.

  9. Nauczyciel organizuje przerwy dla swojej grupy adekwatnie do potrzeb, jednak nie rzadziej niż po 45 min. Grupa spędza przerwy pod opieką nauczyciela.

  10. Uczestnik zajęć ma obowiązek szanować wyposażenie MCKiE "Dom Harcerza" i własność innych dzieci, dbać o porządek i estetyczny wygląd sali. Za umyślne zniszczenie pomocy naukowych lub wyposażenia rodzice/opiekunowie dziecka ponoszą odpowiedzialność materialną.

  11. Dostęp do szaf z materiałami, do sprzętów i komputerów możliwy jest tylko za zgodą nauczyciela.

  12. Wszelkie skaleczenia, oparzenia lub inne nieszczęśliwe wypadki należy natychmiast zgłaszać nauczycielowi.

  13. Po zakończonych zajęciach dzieci są zobowiązane do pozostawienia po sobie porządku, wszystkie rzeczy z pracowni, jakich używały zostaną zdezynfekowane.

  14. Na zajęciach obowiązuje zakaz używania urządzeń elektronicznych (telefon, tablet, gry, itp.) bez zgody nauczyciela.

  15. Rodzice zobowiązani są zapoznać się z treścią regulaminu zajęć wakacyjnych, przestrzegać zawartych w nim zasad i przygotować dzieci do zajęć pod kątem przestrzegania tego regulaminu.

§ 2.

Zadania i obowiązki rodziców/opiekunów

  1. Przyprowadzają do placówki wyłącznie dziecko zdrowe, bez objawów chorobowych.

  2. Regularnie przypominają dziecku o podstawowych zasadach higieny m.in. myciu rąk wodą z mydłem, nie podawaniu ręki na przywitanie, unikaniu częstego dotykania oczu, nosa i ust, zwracają uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.

  3. Są zobowiązani do odbierania telefonów oraz e-maili z placówki umożliwiając dyrektorowi i pracownikom placówki szybką komunikację, zgodnie z wytycznymi placówki.