Regulamin zajęć feryjnych w pracowniach Młodzieżowego Centrum Kultury i Edukacji „Dom Harcerza” w Zielonej Górze
§ 1.
Zasady organizacji pracy w placówce
-
Zajęcia podczas ferii organizowane są dla uczniów w wieku szkolnym, tj. które są w pierwszej klasie szkoły podstawowej i starsze.
-
Placówka organizuje zajęcia dla uczniów, których rodzice/opiekunowie zgłosili chęć uczestnictwa w zajęciach feryjnych poprzez system elektronicznego naboru.
-
Obowiązuje punktualność przyprowadzania i odbierania dzieci. Zajęcia rozpoczynają się o godz. 10:00 i kończą o godz. 14:00. Odpowiedzialność za dziecko przebywające w placówce poza godzinami zajęć spoczywa na rodzicach/opiekunach.
-
W zajęciach może uczestniczyć wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych, sugerujących chorobę zakaźną.
-
Uczniowie do placówki są przyprowadzani i odbierani przez osoby zdrowe.
-
Uczestnik zajęć nie opuszcza swojego stanowiska bez zgody nauczyciela i ma obowiązek każdorazowo zgłaszać nauczycielowi potrzebę wyjścia z sali.
-
W pracowni należy zachowywać się tak, by nie przeszkadzać innym dzieciom i nauczycielowi podczas pracy z grupą oraz nie stwarzać zagrożenia dla siebie i innych uczestników zajęć.
-
W trakcie zajęć wszyscy uczestnicy biorą udział w zajęciach i przebywają w pracowniach pod opieką nauczyciela. W sytuacji, gdy dziecko odmawia uczestniczenia w zajęciach, wtedy rodzic/opiekun zobowiązani są odebrać dziecko na prośbę nauczyciela.
-
Nauczyciel organizuje przerwy dla swojej grupy adekwatnie do potrzeb, jednak nie rzadziej niż po 45 min. Grupa spędza przerwy pod opieką nauczyciela.
-
Uczestnik zajęć ma obowiązek szanować wyposażenie MCKiE "Dom Harcerza" i własność innych dzieci, dbać o porządek i estetyczny wygląd sali. Za umyślne zniszczenie pomocy naukowych lub wyposażenia rodzice/opiekunowie dziecka ponoszą odpowiedzialność materialną.
-
Dostęp do szaf z materiałami, do sprzętów i komputerów możliwy jest tylko za zgodą nauczyciela.
-
Wszelkie skaleczenia, oparzenia lub inne nieszczęśliwe wypadki należy natychmiast zgłaszać nauczycielowi.
-
Po zakończonych zajęciach dzieci są zobowiązane do pozostawienia po sobie porządku, wszystkie rzeczy z pracowni, jakich używały zostaną zdezynfekowane.
-
Na zajęciach obowiązuje zakaz używania urządzeń elektronicznych (telefon, tablet, gry, itp.) bez zgody nauczyciela.
-
Rodzice zobowiązani są zapoznać się z treścią regulaminu zajęć wakacyjnych, przestrzegać zawartych w nim zasad i przygotować dzieci do zajęć pod kątem przestrzegania tego regulaminu.
§ 2.
Zadania i obowiązki rodziców/opiekunów
-
Przyprowadzają do placówki wyłącznie dziecko zdrowe, bez objawów chorobowych.
-
Regularnie przypominają dziecku o podstawowych zasadach higieny m.in. myciu rąk wodą z mydłem, nie podawaniu ręki na przywitanie, unikaniu częstego dotykania oczu, nosa i ust, zwracają uwagę na odpowiedni sposób zasłaniania twarzy podczas kichania czy kasłania.
-
Są zobowiązani do odbierania telefonów oraz e-maili z placówki umożliwiając dyrektorowi i pracownikom placówki szybką komunikację, zgodnie z wytycznymi placówki.